1. Половина ціни флагмана – плата за статус
Минули часи, коли кожен новий флагман ставав технологічним проривом. Сьогодні мікроелектроніка розвивається не так швидко, як це було років 10–15 тому. І за рік, що пройшов з випуску останнього флагмана, не з'являється практично нічого принципово нового, ніж можна було б здивувати покупця та виправдати високу ціну гаджета.
Відмінності нових флагманів від минулорічних часто мінімальні — трохи збільшилася роздільна здатність, кількість мегапікселів і тактова частота ядер. Навіть зовнішній вигляд часом відрізняється незначною мірою. А ось ціна новинки стабільно в півтора-два рази вище, ніж у торішнього смартфона, що подешевшав. Але за що платити?
Саме через те, що це — актуальний флагман. Багато користувачів таких моделей не використовують їх можливості повністю — для них важливим є сам факт володіння статусним предметом. Виробники це розуміють і намагаються отримати з цього максимальний прибуток.
Вирівнювання темпів розвитку мікроелектроніки призвело до зниження технологічної прірви між піонерами ринку та вчорашніми аутсайдерами. Неважко знайти смартфон якого-небудь азіатського бренду, що впритул підбирається за характеристиками до флагманів іменитих компаній.
Відомо, що показники не головне. Як ПЗ, сервісної підтримки та надійності імениті виробники очікувано попереду. Але чи це варто переплат?
Якщо новий флагман не вписується в бюджет, важливо замислитися: чи справді його трохи оновлені функції та можливості варті цих грошей.
2. Надмірна продуктивність = швидка витрата батареї та перегрів
Продуктивність процесора — один із найважливіших маркетингових показників. Коли новий пристрій потрапляє на вершину якогось рейтингу, це одразу підвищує інтерес покупців. Тому компанії намагаються всіма способами розігнати чіпи флагманів, аби хоч на два-три пункти, але оминути результати конкурентів. Але чи це так важливо?
- У реальній роботі надмірно висока продуктивність часто не виправдана. Більшість додатків розрахована на масових користувачів — саме вони приносять розробникам левову частку прибутку. А це – смартфони із середнього (а то й нижнього) цінового сегменту. Тому на більш-менш продуктивних моделях все й так літає. Навіть найвибагливіші ігри без проблем йдуть на флагманах 2–3-річної давності чи сучасних середнячок на найвищих налаштуваннях.
- Надмірна продуктивність процесора – це високе енергоспоживання. Хоча сучасні процесори і вміють знижувати свої «апетити» під час падіння навантаження, потужні чіпи все одно споживають більше. Плюс широкий яскравий екран та часто маленький акумулятор. Компанії намагаються зробити флагмани якнайтонше, так що під ємний елемент живлення місця просто не залишається. В результаті, при активному використанні смартфон повністю розряджається за день. І це відбувається рік у рік, нічого не змінюється.
- Висока потужність процесора веде ще й до підвищення температури. Цьому сприяє неймовірна щільність монтажу. Якщо до того ж засунути смартфон у щільний чохол, при сильному навантаженні перегрів гарантований. Системи відведення тепла лише трохи знижують градус.
3. Сумнівні нововведення
Флагмани часто використовуються для обкатки нових технологій. Деякі з них – дійсно зручні та корисні – потім поширюються і на інші моделі. Не такі вдалі зникають і в наступних поколіннях не з'являються. А бувають і відверто сирі рішення, які можуть спричинити реальні втрати. І популярність бренду тут не має значення. Серйозні провали траплялися й у найвідоміших виробників — і часто саме з черговим флагманом.
Прикладом можна навести провальну технологію Force Touch або 3D Touch від Apple, Edge Sense від HTC або жестове керування екраном без дотиків, яке намагалися впровадити багато виробників смартфонів. І це лише по-справжньому помітні нововведення, які підсвічувалися у промо. Але є значно більше технологічних рішень, які не афішуються. Це може бути нове шасі, яке не витримує вигинів, неефективна система охолодження або перероблена оптика фотомодуля, яка раптово пітніє.
Інакше кажучи, купуючи флагман, ви берете участь у бета-тестуванні нововведень, які необов'язково будуть зручними. І все за ваш рахунок.
4. Немає слотів для карт пам'яті та гнізда для навушників
Модний телефон має бути вологонепроникним і, звісно, тонким. Допускається певний компроміс, пов'язаний із основною камерою: вона може випирати із корпусу. Але що тонше сам каркас, то краще. Зрозуміло, це стереотип. Але виробники його все одно враховують. У прагненні зменшити товщину до мінімуму вони максимально прибирають все «зайве».
Сюди потрапляють великогабаритні елементи, які знижують маркетингові параметри. Спочатку флагмани позбулися гнізд для навушників, потім — слотів для карт пам'яті. У деяких топових моделях залишалася можливість встановити карту замість другої сімки, але такі зустрічаються все рідше. Тепер у вас є стільки вбудованої пам'яті, скільки її в самому смартфоні. Не вистачає? Купуйте флагман із великим накопичувачем за вищою ціною.
5. Гарний, але непрактичний корпус
Флагмани виділяються серед інших смартфонів яскравим зовнішнім виглядом, але при цьому дизайн їх дуже консервативний — полірований метал та скло. Пластиковий корпус не для них. Гумові вставки? Ні в якому разі! Тільки гладкий корпус із мінімумом виступаючих елементів. Тож не варто хапатися за такий смартфон вологими руками — упустити його найпростіше.
Звичайно, можна використовувати силіконовий чохол (як багато хто і робить), але який тоді сенс у всій цій красі?
Лише нещодавно почали з'являтися моделі з практичним і водночас привабливим задником, який не збирає відбитки пальців та трохи менш слизький за текстурою. Але поки що це експерименти китайських брендів. Samsung і Apple продовжують стояти на своєму, а користувачі — купувати чохли.
6. OLED-екрани не для всіх
OLED-екран на флагманських смартфонах став стандартом де-факто. Це не дивно — яскравий, контрастний і привабливий дисплей. Але при повсякденному використанні він може виявитися не таким зручним.
Розширений колірний охоплення OLED-дисплеїв завжди подається як безперечна перевага. Зображення на ньому виглядають соковиті. Але більшість фото- та відеоматеріалів розраховано на LCD-екрани із звичайним кольоровим охопленням sRGB. Якщо зняте для sRGB зображення розглядати на OLED-панелі, то кольори виглядатимуть яскравішими і насиченішими, ніж насправді. І це причина «кислотності» картинок, в якій багато хто звинувачує OLED. Проблема легко вирішується налаштуванням профілів екрану — у багатьох смартфонах можна звузити колірне охоплення. Але при цьому втрачається можливість відображати насичені відтінки.
На LCD-екранах яскравість регулюється зміною напруги світлодіодів підсвічування (DC Dimming). На OLED таке рішення не підходить, оскільки воно сильно знижує насиченість кольору. При зниженні напруги зображення на такій панелі сіріє. Тому на них використовується інший метод – широтно-імпульсна модуляція (ШІМ). Коли потрібно знизити яскравість, напруга на світлодіодах залишається тим самим, але починає подаватися імпульсами. Чим вони коротші, а проміжки між ними довші, тим темніший екран. Але при цьому з'являється мерехтіння.
Не всім воно заважає. Але деякі користувачі відзначають швидку стомлюваність очей при тривалій роботі з OLED-екраном. Виробники намагаються вирішити цю проблему поєднанням ШІМ та DC Dimming або збільшенням частоти ШІМ, але повного успіху ще ніхто не досяг.
7. Дорогий ремонт
Навіть найнадійніша техніка іноді ламається, і флагманські смартфони не виняток. На щастя, найчастіше гаджет можна відремонтувати. Але з топовим пристроєм готуйтеся до того, що за ремонт вас візьмуть набагато більше, ніж попросили б при такій же несправності на більш доступному смартфоні. І справа не лише у високій ціні комплектуючих (хоча і в ній також). Ремонт флагманів часто набагато складніший.
Багато елементів таких смартфонів є конструктивно нерозбірними. Тому офіційні сервісні центри часто припускають лише дорогоцінний великоблочний ремонт. У неофіційних сервісах зустрічаються фахівці, здатні розібрати та відремонтувати «нерозбірні» елементи, але такі маніпуляції вимагають особливих навичок та спеціального обладнання. Тож дешево все одно не буде.
А що ви думаєте про покупку сучасних флагманів? Коштують вони своїх грошей? Пишіть у коментарях.