Наприкінці 2009 року вийшла остання офіційна частина STALKER під назвою «Поклик Прип'яті», а на початку 2010 року GSC випустила останній патч до гри. Усі. Далі фанати «Сталкера» обходяться лише творчістю добрих ентузіастів, які розширюють геймплей, додають контент та прокачують графіку. Причому, абсолютно безкоштовно. До речі, їм навіть удалося всі 3 частини об'єднати в один проект. STALKER 2: Heart of Chornobyl — дуже очікувана гра, реліз якої переноситься рік у рік. На цей раз нам обіцяють, що продукт буде доступний на прилавках вже 20 листопада 2024 року. А зараз поговоримо, яка частина «Сталкера» цікавіша — не вдаватимемося в суб'єктивні міркування, а просто обговоримо найкращі складові кожної з трьох частин. Як бонус порекомендуємо вам найбільш популярні моди.
Зміст:
- Дата виходу: 20 березня 2007 року.
Вихід першого «Сталкера» приніс світову славу студії GSC Game World. Геймери з пострадянського простору тріумфували, наскільки все навколо близьке та рідне, а західна аудиторія писала захоплені відгуки про постапокаліптичний світ колишнього СРСР. Причому графічно на 2007 рік проект виглядав справжнім ААА-продуктом. Компанії вдалося дуже швидко продати аж 2 мільйони копій гри. І це попри те, що у «Тіні Чорнобиля» були баги та непереконлива оптимізація. Також розробники не виконали частину обіцянок із анонсу, що відбувся у 2002 році. Навіть усе це не змогло зламати приголомшливий успіх.
Сюжет
За що сьогодні можна сміливо похвалити «Тінь Чорнобиля», то це безперечно за сюжет. Історія Міченого дала натхнення не лише самим GSC Game World для продовження роботи над серією, а й підключила письменників, які створили не один десяток захоплюючих книг у всесвіті STALKER. Завдяки першій частині народився цей об'ємний світ. Якщо ви ставите питання, яка частина «Сталкера» цікавіша з точки зору сюжету, то рекомендуємо вам почати з «Тінь Чорнобиля», хоч «Чисте Небо» і вважається приквелом, але так проходити набагато цікавіше.
Головний герой
У сталкерському ком'юніті прийнято вважати, що персонаж Shadow of Chernobyl, що діє, найхаризматичніший і успішний, на відміну від Дегтярьова і Шрама. Звичайно ж, деяким подобається холодна стриманість і самовідданість майора, але саме Стрілець сподобався найбільшій основній масі шанувальників.
- Дата виходу: 22 серпня 2008 року.
Шанувальники «Сталкера» сьогодні всі схожі на Хатіко — чекають і щиро вірять, що улюблениця повернеться. Але це стосується не лише STALKER 2, адже з моменту анонсу та виходу першої частини минуло 5 років. Добре, що ця доля не торкнулася «Чистого неба»: Проект було випущено через півтора року з моменту релізу «Тіні Чорнобиля». Мабуть, приголомшливий успіх все ж таки приніс студії достатньо грошей, щоб розширити штат і прискорити процес розробки.
Графіка
Швидше за все, вам здасться це суб'єктивністю, але візуальна складова «Чистого неба» дійсно краща, ніж навіть у «Зову Прип'яті». Можливо, велику роль відіграв різкий прорив у графіку між першою та другою частиною. По-перше, Clear Sky була написана на новішій версії пропрієтарного двигуна X-Ray Engine, а по-друге, тут вже підтримувався DirectX 10, що значно покращувало картинку, якщо порівнювати її з «Тінню Чорнобиля».
Штучний інтелект
«Збоку заходь, збоку заходь», — кричить бандит. І реально заходить збоку. Порівняно з Shadow of Chernobyl, опоненти з «Чистого неба» діють непередбачувано та ефективно. Якщо ви сидітимете на місці, то вас обійдуть і застрелять. Особливо якщо стоїть високий рівень складності. Фанати здивувалися, що один із противників стрілятиме вас і кидатиме гранату, а другий у цей час заходить збоку. Так, нехай вони рухаються не по укриттям і не на напівзігнутих, але бій із противниками у Clear Sky відчувається якісніше. Якщо ви шукаєте, яка частина «Сталкера» цікавіша з погляду перестрілок, то «Чисте небо» цілком підходить під цей опис. Плюс до всього, тут відбувається регулярна війна угруповань — ви зможете воювати не лише з мутантами, а й людьми, що безперечно урізноманітнить геймплей.
Економіка
Тут уже як дивитись: мінус це чи плюс, але в «Чистому небі» катастрофічно не вистачає грошей. Ти мрієш не про нове спорядження, а про те, як старе полагодити. Якщо хлопці з GSC навмисно створили такий грошовий дефіцит у другій частині, то знімаємо капелюх: це дуже вдало вписується у лор.
- Дата виходу: 30 квітня 2009 року.
Знову ж таки, оперативний реліз від GSC Game World. За швидкістю підготовки він уже в 15 разів обійшов STALKER 2 Heart of Chornobyl. Геймери були збожеволіли від того, що їм нарешті вдасться прибути в легендарну Прип'ять. Напевно, всі фанати серії пам'ятають той мандраж перед проникненням у місто через катакомби. Це було легендарно.
Геймплей
Розробники нарешті досягли того рівня, коли можна було з упевненістю сказати, що тепер STALKER — це по-справжньому шутер у відкритому світі. Побічні завдання стали цікавішими та різноманітнішими. Та й загалом їх побільшало. З'явилися нові мутанти, нові гарні локації, побільшало зброї, врівноважилася економіка, було написано більше NPC, з якими можна взаємодіяти. Перестрілки стали відчуватися більш реалістично — балістика вирівнялася і набула прийнятного вигляду. «Поклик Прип'яті» став справжньою базою для творчості: випускалися та випускаються моди, які додають контент та покращують графіку. Геймплей у Call of Pripyat — це саме те, чого просили фанати від попередніх частин.
Атмосфера
Шедевральна вилазка до Прип'яті — це фурор. Шанувальники, побачивши в назві слово «Прип'ять», всі як один зрозуміли, що на них чекає. Радянські вулиці покинутого міста, населені бандитами, сектантами та монстрами – це вибуховий коктейль. Якщо вас цікавить, який «Сталкер» найкращий та найцікавіший у плані атмосфери, то вибір слід зупинити на «Зові Прип'яті», адже тут є і просторі вулиці покинутої міської локації, і звична дика природа Зони.
Як ми вже говорили вище, після 2009 року фанати серії задовольняються винятково творчістю талановитих мододелів. Тішить, що GSC не перешкоджає цьому, а навіть навпаки підтримує програмістів. Всі ці модифікації розповсюджуються абсолютно безкоштовно. Який «Сталкер» краще завантажити для встановлення мод? Звісно ж, «Поклик Прип'яті». Популярні та захоплюючі доповнення написані саме для останньої частини. На що порадимо звернути увагу?
- GUNSLINGER mod — колосальне оновлення арсеналу: додано багато зброї та обважень для нього;
- Anomaly 1.5.2 — суттєве графічне оновлення, а також додаткові 4 сюжетні лінійки квестів;
- MISERY 2.2.1 – масштабне оновлення геймлею з власною історією;
- «Ловець снів» — як відзначають фанати, найкращий сюжетний мод для «Зову Прип'яті»;
- Call of Chernobyl — тут зібрані всі локації, які є у всіх частинах «Сталкера».
Якщо вам сподобається розкривати нові сюжетні історії світу STALKER, ви без проблем знайдете нові моди в інтернеті самостійно.
Більше добірок із крутими іграми — у нас на сайті: