Багато хто забуває, що крім обслуговування двигуна бензинового тримера необхідно стежити і за станом інших механічних частин. Аналогічної профілактики вимагають і провідні версії, де також є вузли, в яких під час роботи з'являється тертя, збільшується температура та відбувається знос компонентів.
Щоб продовжити термін служби інструмента, потрібно стежити за станом мастила у високонавантажених вузлах і, при необхідності, міняти його. Зараз розповімо про догляд за тримерами, а також поділимося інструкцією, як змастити бензиновий тример і як змастити електричний тример.
Найсильніше в тримері, будь то електрична або бензинова модель, зношується моторний вузол. У мережевих моделях сильно страждають підшипники та щітки, а в бензинових повністю двигун внутрішнього згоряння. Це поршні, кільця, циліндри та інші деталі. Але є ще один компонент, який зазнає колосальних навантажень під час роботи – це кутовий редуктор.
Крім редуктора змащування потребують і інші деталі. Наприклад, важливо стежити за
Ось
Виробники рекомендують змінювати мастило в редукторі кожні 20-40 годин напрацювання мотокоси. Однак періодичність заміни може змінюватись в залежності від умов роботи. Наприклад, мастило може вимиватися під час роботи в умовах підвищеної вологості – якщо косити траву після дощу чи вранці, коли випадає роса. Ще вона може вичавлюватися, якщо на косу припадають підвищені навантаження.
Перед роботою слід ретельно очистити редуктор від забруднень. Для цього можна використовувати механічні засоби або хімічні, наприклад, щітку з металевою щетиною або універсальний склад для очищення механізмів та деталей.
Змастити редуктор не складно – його навіть не потрібно знімати чи розбирати. Достатньо відкрутити лише один болт-заглушку, який прикриває заливний отвір.
Порядок дій наступний:
- Відкручуємо болт, що закриває заливний отвір.
- Набираємо в шприц 25-30 г мастила.
- Повільно видавлюємо її в отвір, одночасно прокручуючи вал тримера.
- При потребі повторюємо процедуру.
- Не забуваймо встановити заглушку на місце.
Залежно від потужності коси в ній можуть використовуватися різні редуктори, які відрізняються потужністю та заправним об'ємом. Деякі вміщують лише 25 грам мастила, тоді як інші – аж до 50 грам. Якщо залити занадто багато мастила в редуктор, надлишки полізуть назад через отвір. У такому випадку необхідно видалити змащення, а потім кілька разів провернути шток і ще раз перевірити, чи не з'явилися нові надлишки.
Дотримуватися заправного об'єму дуже важливо — під час роботи мастило нагрівається і розширюється, тому може вилізти через підшипник і призвести до передчасних поломок.
Довга трубка, яка з'єднує корпус тримера і голівку з ліскою, називається штангою. У ній знаходиться вал, який переносить момент, що крутить, від двигуна до редуктора. Це ще один навантажений вузол, який потребує обслуговування. Змащувати вал можна не так часто, як редуктор — достатньо стежити за ним один раз на сезон.
Зробити це просто. Але перед тим, як змастити штангу тримера і вал, потрібно визначити тип конструкції — штанги бувають розбірні та нерозбірні. Розбірні діляться навпіл, а нерозбірні є суцільною трубою. Перші можна змащувати, розкрутивши сполучну муфту посередині, а другі необхідно від'єднувати від редуктора чи двигуна.
Після розбирання зі штанги випаде суцільнометалевий прут із шліцами на обох кінцях — це вал. З заводу він може бути «сухим», тому не забудьте очистити його від стружки та пилу, а також його посадкове місце у штанзі. Потім змастіть вал тонким шаром і вставте назад прокручуючи навколо осі. Це збільшить кількість мастила, яке потрапляє разом із валом усередину штанги. Не забудьте приділити увагу шліцям і посадковим місцям — вони піддаються сильним навантаженням, особливо під час ударів різальної оснастки об каміння.
Під час складання штанги слідкуйте, щоб шліци потрапили в посадкові місця – якщо деталі не з'єднуються, спробуйте трохи провернути шток редуктора.
Ніяк вона змащується одночасно з валом.
Для змащування тримерних редукторів та валів слід використовувати пластичне мастило, яке витримує роботу при високих температурах. Найдоступнішою і недорогою в цьому плані є «літол» — вона добре тримається на поверхні деталей, має стійкість до нагрівання, а також відштовхує воду і має антиокислювальні присадки, які продовжують термін служби. Її можна використовувати і в редукторі, і в штанзі.
Для кращої ефективності можна застосовувати спеціальні змащувальні матеріали. Наприклад, редуктор підійде ШРУС-4 або її аналоги, а також готові склади від виробників тримерів. Вони підійдуть і для змащування валу зі штангою.
При цьому в жодному разі не можна використовувати моторне масло — воно занадто плинне і не утримуватиметься в редукторі. Також не потрібно використовувати мастила на основі силікону, тефлону та графіту. Зазвичай такі продаються як спрею. Максимум, що ними можна робити, так це поверхово обробити деталі для захисту від вологи та корозії під час консервації інструменту на зиму.
Ще цікаве: