Щоб бензопила працювала справно і довго служила, потрібно не лише перевіряти та змащувати ланцюг, а також заливати в бензин якісну олію. Крім цього, важливо стежити за станом інших вузлів — наприклад, паливної системи. Сюди входять: своєчасне чищення повітряного фільтра, перевірка свічки, а також налаштування карбюратора.
Карбюратор — це основна деталь паливної системи, в якій йде виготовлення паливної суміші. У нього надходять повітря і паливо, змішуються у певних пропорціях, а потім надходять у циліндри, де спалахують за допомогою іскри і приводять у рух поршень. Від того, наскільки правильні пропорції будуть у суміші, залежить ефективність роботи двигуна.
Занадто мало бензину та багато повітря – це збіднена суміш, яка швидко згоряє і не дає достатньо енергії для повноцінної роботи двигуна. У такому разі не зможе розвивати повну потужність: пилка може глухнути при будь-якому серйозному навантаженні. Навпаки буде теж погано — велика кількість палива при нестачі кисню згоряє повільно і заливає двигун. Це може призвести до детонації – суміш згоряє пізніше, ніж потрібно, та ініціює вибух замість нормальної реакції горіння. На практиці це проявляється як гучна робота та «захлинання» пилки при повному відкритті дроселя.
Для нормальної роботи двигуна потрібна правильна пропорція бензину та кисню. Досягти цього можна, якщо знати, як правильно відрегулювати карбюратор на бензопилі. Далі буде покрокова інструкція та корисні поради.
Перед тим як регулювати карбюратор на бензопилі, рекомендується провести базове технічне обслуговування інструменту. Воно складається з двох етапів:
-
Чищення повітряного фільтра. Його можна очистити чи замінити. Те саме необхідно зробити з паливним фільтруючим елементом, якщо такий встановлений в системі. -
Перевірка запалювання свічки. Переконайтеся, що свічка знаходиться у справному стані, не має чорного оксамитового нагару або білих відкладень на кінчику. Ізолятор компонента має бути чистим та без тріщин. У разі виявлення дефекту замініть свічку на нову. Але іноді потрібно лише відрегулювати зазор між електродом і корпусом свічки повинна бути відстань порядку 0,5-0,7 мм.
Після всіх маніпуляцій можна приступати до налаштування карбюратора. Для цього знадобиться довга тонка викрутка із плоским жалом. Інші інструменти не потрібні. Виняток становлять деякі пилки бренду Husqvarna — тут регулювання робиться спеціальним ключем, який не так просто знайти в магазині. У такому разі доведеться звертатися до майстерні чи СЦ.
Карбюратори в будь-якій бензопилі виглядають схожим чином — принаймні вони мають ідентичний спосіб роботи, отже й процес регулювання буде однаковим для всіх. Головне тут знайти гвинти, які відповідають за функції регулювання. Зазвичай їх три вони позначаються латинськими літерами:
- L — Регулювання суміші на холостих оборотах. Відповідає за те, як швидко пила розганятиметься з неодружених оборотів до робочих. Простими словами — прийомистість.
- H – регулювання суміші на максимальних обертах. Відповідає за подачу палива під час навантаження. Впливає на те, скільки потужності видасть пила під час розпилювання на повному газі.
- T – налаштування мінімальних оборотів. З його допомогою можна запобігти провертанню ланцюга на холостому ходу.
Процес налаштування паливної суміші якраз і полягає у регулюванні цих гвинтів. Нічого розбирати не потрібно – всі отвори для роботи є в корпусі пили. Якщо позначень немає або вони стерлися, розташування гвинтів визначити не складно — гвинт L завжди розташований ближче до циліндра, а гвинт H встановлений ближче до повітряного фільтра. Гвинт T завжди знаходиться нижче на 2-3 см.
Регулювання карбюратора на бензопілі не представляє нічого складного, якщо слідувати покроковим рекомендаціям. Однак якщо у вас немає досвіду роботи з двигунами та іншою технікою, краще довірте цей процес профільним фахівцям. Зазвичай цим займаються в сервісних центрах або майстернях з ремонту ланцюгових пилок, тримерів, генераторів та іншої бензинової техніки.
Крок перший. Повністю прогрійте двигун. Достатньо дати йому попрацювати 2-3 хвилини. Потім заглушіть пилку. У жодному разі не робіть налаштування на працюючому моторі.
Крок другий. Встановіть гвинти регулювання карбюратора на бензопили в заводське положення. Для цього повністю закрутіть L та H, а потім викрутіть їх на 1–1,5 оберти. У деяких випадках гвинт L потрібно провернути на 2,5 оберти проти годинникової стрілки. Це усереднені значення, а точні налаштування можна знайти в інструкції до бензопили.
Крок третій. Запустіть двигун і переконайтеся, що він не глухне. Потім різко натисніть клавішу заслінки, відкривши її на максимум. Пила має моментально відреагувати на подачу газу вийти на максимальні обороти. Якщо цього не відбувається, викрутіть гвинт L на чверть оберту та повторіть процес. Це потрібно робити доти, доки пила не почне швидко реагувати на роботу дросельної заслінки.
Крок четвертий. Запустіть двигун і вичавіть курок газу на повну. Пила має вийти на максимальні обороти. Якщо двигун працює м'яко і не димить, регулювання не потрібне. Якщо пила працює в рознесення і завищує оберти, викрутіть гвинт H на чверть оберту і перевірте ще раз якість роботи двигуна. За потреби повторіть процедуру. Занадто сильно викручувати подачу палива на високих оборотах не потрібно — пилку буде «заливати», що призведе до зниження потужності та підвищення витрати палива.
Крок п'ятий. Відрегулюйте холостий перебіг. Якщо після налаштування суміші пила почне працювати на завищених холостих обертах, ланцюг прокручуватиметься самостійно. Це можна виправити регулюванням гвинта H — викручуйте його до тих пір, поки мотор не вийде на стабільні холості оберти, а ланцюг не перестане обертатися.
Якщо з налаштуванням перестаралися, поверніть положення всіх гвинтів у вихідну позицію і повторіть весь процес, починаючи з другого кроку.
Правильне регулювання карбюратора на бензопилі — це основа нормальної роботи інструменту та запорука його довговічності. Причому часто це корисно не тільки техніці з «пробігом», а й новим екземплярам, які щойно пройшли обкатку. Після налаштувань інструмент повинен працювати так, як це передбачено заводом — розвивати високу потужність і ефективно витрачати паливо. Однак, якщо регулювання карбюратора не вплинуло на роботу пилки, це може вказувати на несправність будь-яких компонентів. У такому разі слід звернутися за професійною допомогою.
Ще корисне: