Топ-15 найдорожчих у розробці ігор за всю історію геймінгу
Комп'ютери

Топ-15 найдорожчих у розробці ігор за всю історію геймінгу

Сьогодні геймери сумно дивляться на те, як дорожчають ігри. Не лише на консолях, а й на ПК. Ще в 2021 році видавці ААА-проектів стверджували, що середній бюджет гідного продукту коливається в районі $200 млн. Очікується, що протягом кількох років ця сума підніметься до позначки $350 млн. Саме тому ми все рідше бачимо «шумні» релізи, а ігри на цифрових «полках» та інших магазинах коштують все дорожче та дорожче. У цій статті ми розповімо про топ-15 найдорожчих проектів, що будь-коли виходили на ПК та консолях.

Зміст:

  • Бюджет: ≈ $40 млн
  • Дата виходу: 31.01.1997

Сучасні геймери, почувши про сьому частину «Фіналки», або ж не знають про неї нічого, або ж згадують ремейк, що вийшов у 2020 році. Але насправді нашумело свого часу саме оригінальне видання 1997 року. Тільки уявіть, що розробка Final Fantasy VII коштувала хлопцям із Square близько $40 млн, що дуже дорого для кінця минулого століття. Але вони пішли далі і витратили ще близько $40 млн. на просування продукту на західному ринку. Загалом авантюра з лишком окупилася, а Final Fantasy VII вважається першою успішною японською RPG за межами «Країни сонця, що сходить».

  • Бюджет: ≈ $60 млн
  • Дата виходу: 21.12.2010

Справжні шанувальники серії зі сльозами ностальгії на очах згадують, наскільки гарною була Dead Space 2. Навіть, порівнюючи її з оригінальною частиною, третьою і навіть рімейком 2023 року, друга вважається найкращою. У ній були збережені всі робітники і механіки, що сподобалися геймерам, з першої частини. Атмосфера стала ще страшнішою, сюжет — багатограннішим, а геймплей — вибуховим та захоплюючим. Розробники лише через багато років розповіли, що Dead Space 2 обійшлася їм у рекордні $60 млн. Але, незважаючи на багатомільйонні продажі та захоплені відгуки як критиків, так і пересічних гравців, проект не приніс прибутку. Хоч і вважається дуже вдалим.

  • Бюджет: ≈ $70 млн
  • Дата виходу: 26.05.2014

Пам'ятається, який був ажіотаж, коли Watch Dogs мала ось-ось «релізнутися». Очікування геймерів від проекту були надто завищені. І після того, як вона вийшла, користувачі кинулися писати негативні відгуки, награвши кілька годин у порожньому відкритому світі Watch Dogs. Пізніше відгуки на майданчиках більш-менш вирівнялися, коли всі оцінили проект з тверезої та виваженої точки зору. Локації та графіка в Watch Dogs були на найвищому рівні. А ось геймплей був нудний і одноманітний. Також багатьох не вразив головний герой, Ейден Пірс. Він вийшов якимось безликим і неоднозначним. Але, варто зазначити, що продукт за підсумком продався добре і приніс Ubisoft нечувані гроші. Ще б пак, коли через кілька місяців після релізу Watch Dogs, її купили більше 8 млн разів.

  • Бюджет: ≈ $70 млн
  • Дата виходу: 29.12.1999

Мало хто сьогодні чув про такий проект, як Shenmue, створений для ігрової консолі Dreamcast. Свого часу гра мала утримувати позиції в Книзі Рекордів Гіннесса, як найдорожча за всю історію. Тільки уявіть, як це багато для 1999 року. Щоправда, через багато років головний автор Shenmue заявив, що не розуміє, звідки взялася така сума. За його словами, $70 млн було витрачено на розробку та просування не тільки Shenmue (1999), а й сіквела, що вийшов у 2001 році. Як би там не було, для проекту на SEGA Dreamcast це все одно дуже великі гроші.

  • Бюджет: ≈ $80 млн
  • Дата виходу: 12.09.2018

Ігри про Лару Крофт сьогодні можна сміливо розглядати як конкурента серії Uncharted. І, загалом, Shadow of the Tomb Raider змогла здивувати публіку. Продукт розкуповували перші місяці після релізу дуже активно. За словами одного із творців, точна сума, витрачена на розробку, не відома: він назвав діапазон від $70 до $100 млн. А ще $35 млн пішло на просування.

  • Бюджет: ≈ $80 млн
  • Дата виходу: 01.09.2015

Якщо біля «керма» розробки стояв геній Хідео Кодзіма, то бюджети завжди шокуватимуть непідготовленого глядача. Взагалі, $80 млн — обмаль для Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. Адже фінанси, витрачені на розробку, було пораховано лише у квітні 2015 року, а реліз відбувся аж у вересні. Якщо брати до уваги 5 місяців, що залишилися, плюс «послерелізні» DLC і патчі, то загальна цифра може з легкістю переступити позначку в $100 млн. До речі, це останній проект Кодзими у складі студії Konami. Він пішов цього ж 2015 року. Причини не розкриваються, проте багато інсайдерів писали, що керівництво було недостатньо тим, як Хідео лихо витрачає гроші.

  • Бюджет: ≈ $80 млн
  • Дата виходу: 02.04.2013

Тримаємо парі, що ви жодного разу не чули про цей проект. Навіть дивно було дізнатися, що в розробці якась там Defiance коштувала $80 млн. Взагалі це MMO-RPG, яке прожило цілих 8 років! Лише на початку 2021 року сервери були остаточно закриті. Через Defiance пройшли мільйони гравців у всьому світі. Найбільше, звичайно, в неї грали користувачі США. На сьогодні не можна точно сказати, чи окупився продукт, оскільки подібних заяв від розробників та видавців не було зроблено. Defiance була умовно-безкоштовною, що й приваблювала більшість гравців.

  • Бюджет: ≈ $100 млн
  • Дата виходу: 29.10.2013

Топовий шутер Battlefield безперервно змагається зі своїм конкурентом від імені франшизи Call of Duty. На жаль, частіше програючи у цій битві. Ось і цього разу, незважаючи на рекордний бюджет для серії $100 млн, Battlefield 4 поступилася Call of Duty: Ghosts, яка продавалася аж у 3 рази краще. Але це не скасовує того факту, що Battlefield 4 – шедевральна гра. Руйнування об'єктів, динамічні перестрілки на яскравих локаціях, а також сама атмосфера — у цьому проекті все було на 5 з плюсом.

  • Бюджет: ≈ $110 млн
  • Дата виходу: 15.05.2012

У великих Rockstar Games із дорогих проектів не лише серії Grand Theft Auto та Red Dead Redemption. Прощання з похмурим Максом Пейном обійшлося студії у розмірі $105-110 млн. За результатами продажів за перший рік, Max Payne 3 окупилася повністю вже на той момент. Видовищні перестрілки у слоумоушені, цікаві локації, гнітюча атмосфера та стильні катсцени не дозволяють грі зникнути з «полок» мільйонів геймерів.

  • Бюджет: ≈ $140 млн
  • Дата виходу: 17.09.2013

П'ята ГТА вийшла понад 10 років тому! Але це не заважає їй досі перебуває в чартах серед найпопулярніших ігор місяця в Британії та США. Її досі активно купують. Близько 2 років тому було пораховано, що Grand Theft Auto V змогла принести чистий прибуток у розмірі $6 млрд. Неймовірна сума. На тлі цього шаленого успіху, ті $140, витрачені на розробку та рекламу, виглядають зовсім не вражаюче. Ось, хто вміє робити шедеври та заробляти мільярди, то це студія Rockstar Games.

  • Бюджет: ≈ $150 млн
  • Дата виходу: 09.09.2014

Як ми знаємо, Destiny має сіквел, який підтримується розробниками вже більше 6 років. Але сума грошей, витрачена на розробку Destiny 2, а також рекламу та випуск DLC поки що не відома. Тому давайте подивимося на приквел: Destiny близько 3 років била всі топи і з шаленими темпами «обростала» шанувальниками. І на цю справу Bungie примудрилися витратити в районі $150 млн. Destiny 2 в два рази більше і краще. Її підтримують уже понад 6 років. Залишається лише здогадуватися, скільки пішло на розробку сіквела та всіх його доповнень.

  • Бюджет: ≈ $170 млн
  • Дата виходу: 26.10.2018

Ще один хіт від «Рокстарів». Якщо ви думаєте, що маркетинг не може коштувати дорожче, ніж розробка такого детально опрацьованого проекту, ви помиляєтеся. Відомо, що на створення Red Dead Redemption 2 було витрачено до $240 млн. А ось на просування — понад $300 млн. Якщо скласти, то вийде понад $500 млн! Але не варто лякатися, адже за перші кілька діб після старту продажів Rockstar Games змогли отримати понад $700 млн. Починаючи з того моменту, гра стала приносити виключно прибуток. Про яку суму йдеться невідомо, але те, що чистий прибуток обчислюється мільярдами доларів, — це факт.

  • Бюджет: ≈ $175 млн
  • Дата виходу: 10.12.2020

Коли йдеться про загальну вартість розробки та просування Cyberpunk 2077 та доповнення Phantom Liberty, то навіть найталановитіший математик візьметься за голову. Ну, почнемо з того, що оригінальну версію гри було створено за $175 млн. Відомо, що близько $300 млн тоді було додатково витрачено на маркетинг. Вартість розробки доповнення Phantom Liberty — $85 млн. Тепер рахуйте. Навряд чи Cyberpunk 2077 зможе похвалитися таким же прибутком, як і RDR 2, але все ж таки польська студія CD Projekt RED змогла на цьому всім непогано заробити, будьте впевнені, що це так.

  • Бюджет: ≈ $200 млн
  • Дата виходу: 13.12.2011

ММО-RPG у сеттингу «Зоряних воїн» досі приносить гроші компанії EA. Це один із найдорожчих проектів видавництва. Star Wars: The Old Republic вийшла близько 12 років тому, але в ній досі є люди, а технічні фахівці все ще реагують на повідомлення про баги, а також пишуть скрипти для нових івентів тощо. Проект однозначно окупився та заробив. Але популярності серед російськомовних геймерів не знайшов.

  • Бюджет: ≈ $420 млн
  • Дата виходу: невідома

З урахуванням того, що гра перебуває у розробці з 2011 року, то шансів отримати найближчим часом точну дату релізу практично немає. «Збирали всім селом», як то кажуть — спочатку Cloud Imperium Games примудрилися отримати на краудфандингових майданчиках понад $300 млн. Пізніше включилися інші інвестори, а віз і нині там. Багато геймерів вже не вірять у вихід Star Citizen і перетворюють цю справу на мем. Станом на сьогодні Cloud Imperium Games вже витратила на розробку свого дітища понад $420 млн. Якою буде фінальна сума? Припускаємо, близько мільярда, тому що видавництву доведеться серйозно вкластися у рекламну кампанію. Якщо ви загуглите скріншоти Star Citizen, то будете здивовані детальним опрацюванням локацій та текстур. Залишається лише гадати, які технічні характеристики повинен мати ПК, щоб «потягти» цей шедевр, якщо все-таки реліз відбудеться найближчими роками.

Якщо ви думаєте, що це буде якийсь ААА-продукт від відомих авторів, то ви сильно помиляєтеся. Мобільний геймінг вже давно б'є всілякі рекорди з принесеного прибутку. Це теж, до речі, вплинуло на відсутність «галасливих» релізів комп'ютерних ігор, адже багато серйозних розробників пішли створювати продукти для смартфонів — це дешевше і прибутковіше. Так ось, нікому не відома Dungeon Fighter Online спромоглася принести своїм творцям прибуток у розмірі $20 млрд. Як він виглядає? Дивіться скріншоти:

Подивившись на це, більшість із вас, напевно, запитує себе: «що це взагалі?». Це ММО Beat 'em up від корейських розробників, що побачило світ у 2005 році. Відомо, що близько 900 мільйонів користувачів зареєстрували обліковий запис за 19 років існування Dungeon Fighter Online. Такі смаки у геймерів Східних країн. Поширюється вона за умовно-безкоштовним принципом. Якби довелося продавати гру, то отримати $20 млрд можна було б, продавши близько 400 млн копій $50. Цікавий факт: продаж усіх частин серії ігор Call of Duty — близько 400 млн. копій. Те саме число і у всіх проектів франшизи Grand Theft Auto.


Бажаєте більше крутих добірок з іграми? Тоді залишайтесь на нашому сайті:

Схожі повідомлення

Залишити коментар

* Використовуючи цю форму, ви погоджуєтеся на зберігання та обробку ваших даних на цьому веб-сайті.