Що таке інді-ігри і чим вони відрізняються від інших?
Комп'ютери

Що таке інді-ігри і чим вони відрізняються від інших?

Коли ви підбираєте собі гру на вечір, то нерідко стикаєтеся зі словом «інді» в описі чи категорії жанру. Деяких це відлякує — вони вважають, що це не заслуговує на увагу, оскільки зроблено ентузіастами. Інші ж, навпаки, саме такі проекти підшукують. Але що цей термін означає насправді? Давайте обговоримо.

Зміст:

Все дуже просто: слово «інді» в конкретному випадку взято з англійської Independent (російською — «незалежний»). Тобто розробник не залежить від видавця та готує продукт самостійно. Найчастіше подібні проекти пише одна людина, іноді команда ентузіастів. Гроші на розробку кладуться із власної кишені, але буває і так, що бюджет збирається через краудфандингові платформи. Що таке? Автор публікує концепт майбутньої гри: показує стиль малювання, розповідає коротко сюжет і описує геймплей. Якщо люди зацікавилися, то переводять певну суму до бюджету проекту. Натомість вони, звичайно, отримають копію гри на релізі (плюс ранній доступ, якщо можливо), а також додаткові нагороди (частіше косметичні). Особливо щедрим інвесторам автор продукту може надіслати поштою фігурку персонажа або елемент спорядження, надрукований на 3D-принтері. Якщо ви думаєте, що випуск гри через краудфандинг — це не поширене явище, то ось вам список хітів, які побачили світ саме завдяки прислів'ю «з миру по нитці»:

  • Darkest Dungeon.
  • Shenmue III.
  • Wasteland 2 та 3.
  • Pathfinder: Wrath of the Righteous.
  • Getting Over It.
  • Psychonauts 2 та ін.

Звичайно, це не світові ААА-шедеври, але серед геймерів досить популярні продукти. Варто також відзначити абсолютний рекордсмен краудфандингу, проект Star Citizen. Це просто щось: бюджет гри вже перевалив за позначку $700 млн, а реліз усе переноситься та переноситься. Кошти збираються з 2012 року, а точної дати випуску досі немає. Тож, як бачите, поняття «інді» це не завжди про скромний бюджет розробки.

Витрати на розробку ААА-проектів невблаганно зростають. 2024 року це коштує не менше $200 млн. Сюди закладено і працю фахівців, і витрати на рекламу. Дуже дорого. Саме тому ціни на ігри постійно зростають. Високий ризик змушує всіх, хто причетний до цього ремесла, створювати вже перевірену часом продукцію: ремейки та сиквели. Переробити успішний проект колись або випустити наступну частину — звучить як чудовий план не прогоріти. Ось чому сьогоднішня ситуація на ринку ігор названа «епохою рімейків». І це не дивно, адже якщо взяти недавню ситуацію з Concord, стає зовсім сумно. Тільки уявіть, реліз готувався аж 8 років, а витрачено на його проектування, розробку та маркетинг близько $400 млн! Ну, і що: сервера відключили через 2 тижні після виходу, а всім, хто купив Concord, повернули гроші. Дуже сумно — жодних культурних слів не підійде, щоб описати ситуацію повною мірою. Це поганий знак для споживачів: геймдизайнери тепер будуть ще обережнішими, а реймеків та сіквелів стане ще більше. І тут на допомогу приходять інді-ігри!

Розробники незалежних проектів не бояться експериментувати, адже вони не зобов'язані мати приголомшливий успіх. Вони просто готують своє дітище до виходу та з нетерпінням хочуть почитати відгуки гравців. Тут частіше йдеться не про бюджет, а про людську працю. Адже якщо ти один, і за рекламу платити не потрібно, то гроші витрачатимуться лише на їжу, оплату електроенергії та інтернету. Саме серед інді-ігор зароджуються нові механіки і свіжі геймплейні фішки — все завдяки експериментам і сміливості розробників. Мало хто знає, але його величність Minecraft (сама популярна гра у світі) був створений однією людиною! І на старті продукт вважався інді-проектом. Хто б міг подумати, що піксельні куби так сильно струсять геймерське співтовариство. Свіжі ідеї, сміливість у впровадженні ігрових механік, стильний візуал і наголос на оповіданні – ось чим славляться інді-ігри. Як правило, автор робить ставку на певний аспект і доводить його до досконалості: чи то графіка, сюжет чи геймплей. Адже жанр інді-ігри, що це якщо не майданчик для геймдизайнерських експериментів, де народжуються інновації?

Переваги інді-проектів:

  1. Свіжі ідеї. Розробники прагнуть виділитися на тлі інших і привнести щось нове в геймдев. Якщо великі видавництва зайняті тим, щоб їхнє дітище заробило якнайбільше грошей, то незалежна творчість прагне сподобатися гравцям. У їхніх інтересах створити щось незвичайне, щоб зібрати якнайбільше захоплених відгуків. І, якщо впроваджена геймплейна механіка спрацює, то можна доопрацювати її та перенести в новий продукт, де наголос буде зроблено вже на іншому. Іноді трапляється так, що після успішного запуску інді-гри, сіквел виходить вже під керівництвом великого видавництва.
  2. Наголос на конкретному аспекті. Як правило, інді-розробники роблять ставку на щось конкретне, коли готують продукт. Або це барвистий візуал з милим саундтреком, або це щира історія, або ж це крутий динамічний геймплей зі свіжими фішками. Але буває і так, що з трьох цих складових проект вбирає не один, а відразу два аспекти (а то і всі три)! Візьмемо, наприклад, Dead Cells: яскраві фарби стильного візуалу у поєднанні з бадьорим і захоплюючим геймплеєм позбавлені будь-якого сюжету (за винятком крутих посилань та «пасхалок»). Або ж Disco Elyseum, де шедевральне оповідання змішане зі стильною графікою та самобутніми саундтреками, а сам геймплей одноманітний і нудний. Але все ж таки один із цих трьох аспектів завжди розвинений сильніше за інших: якщо дивитися на Dead Cells, то панує тут геймплей, а в Disco Elyseum лідирує сюжет і те, як він подається.
  3. Розробник чуйно реагує на відгуки гравців. Це величезний плюс. Автор проекту відгукується на коментарі користувачів та вносить у гру зміни, які замовляє більшість гравців. Доробка та оперативна реакція на фідбек – дві паралельні лінії, що ведуть до якісного продукту на виході.

Недоліки інді-проектів:

  1. Репутація. Хотілося б почати з цього пункту та віднести його саме до мінусів. Так, ми згодні, що багато геймерів свідомо шукають, у що пограти, у категорії інді-проектів. Але це лише невеликий прошарок досвідчених гравців, які не купуються на сучасні графічні технології. Більшість сучасних геймерів хочуть трасування променів і стабільних 60 FPS. Вони заміряють частоту кадрів в секунду і грають з налаштуваннями відео перш ніж по-справжньому почати проходження. І ось цього таки не можуть дати 99,9% незалежних проектів. Сучасні геймери думають, що інді-ігри — це якісь обмежені продукти для слабких ПК.
  2. Висока конкуренція. Коли немає витрат реклами, то шанси бути поміченим стрімко наближаються до нуля. Чого вже говорити про те, щоби привернути увагу до проекту на краудфандингових платформах. Це майже неможливо. А конкуренція у світі інді-ігор дуже висока. Чим це погано для нас, гравців? Дуже багато дійсно вартих продуктів вислизають повз наші очі. І щоб їх знайти знадобиться багато часу. Також варто відзначити, що сам ринок інді-проектів вже переповнений схожими тайтлами, тому пошуки придатності забирають надто багато часу у любителів «індичати».

Серед недоліків також можна відзначити відсутність реклами, і обмежені можливості автора проекту. Без маркетингу про вихід гри пишуть лише користувачі в коментарях на Reddit, а під обмеженими можливостями ми маємо на увазі автора, який і малює, і сценарій готує, і програмний код пише, та ще й музику підбирає серед безкоштовних семплів. Навряд чи можна бути однаково добрим фахівцем відразу у всіх напрямках.

У російськомовному середовищі ви не зможете тримати руку на пульсі незалежного геймдева. Потрібно читати X (Twitter) та тематичну гілку на Reddit. На платформі X можна зазначити користувача Oliver Snyders. Він роками захоплюється інді-напрямком і не пропускає жодного релізу, що стоїть. Такі продукти по-тихому з'являються на платформі Steam, і виявити їх можна за позначками Indie/інді в тегах. Дуже часто розповсюджуються безкоштовно або за символічну плату (до 100 рублів).

Сподіваємося, тепер ви знаєте, що таке інді-ігри та як їх відрізнити від ААА-проектів. А більше цікавих матеріалів про ігрову індустрію, як завжди, на нашому сайті:

Схожі повідомлення

Залишити коментар

* Використовуючи цю форму, ви погоджуєтеся на зберігання та обробку ваших даних на цьому веб-сайті.