Комп'ютер Windows не бачить SSD: що робити?
Техніка

Комп'ютер Windows не бачить SSD: що робити?

Ситуація, коли комп'ютер або ноутбук не бачить твердотільного накопичувача, трапляється частіше, ніж можна подумати. Причин цьому може бути безліч, і далеко не всі пов'язані з поломкою SSD або несправністю комп'ютера.

Зміст

Найпростіший випадок відсутності SSD у провіднику чи іншому файловому менеджері пов'язані з особливостями нового накопичувача.

Якщо SSD немає ні в BIOS/UEFI, ні у провіднику Windows

Насамперед, перевірте, чи з'явився новий SSD у BIOS/UEFI. Для цього перезавантажте комп'ютер і увійдіть до BIOS/UEFI за допомогою нашої інструкції. Знайдіть там розділ зі списком встановлених у системі накопичувачів. Такий розділ називається по-різному залежно від виробника системної плати – це може бути і Storage, і NVMe Configuration, і SATA Configuration. Паралельно з цим перевірте, чи правильно встановлено режим роботи накопичувача (PCIe або SATA) у розділі Advanced. Якщо накопичувача немає і там, то проблема може мати кілька причин.

У найпростішому випадку скачайте драйвери SSD з офіційного сайту виробника та встановіть їх у систему. Якщо проблема була в цьому, накопичувач одразу ж буде розпізнаний BIOS/UEFI. Не лякайтеся, у провіднику його швидше за все не буде. Але, як вирішити цю проблему, ми розповіли в наступному пункті.

Якщо SSD не з'явився в BIOS/UEFI, переконайтеся, що ви купили сумісний з ПК накопичувач. Справа в тому, що наявність слота M.2 зовсім не означає, що комп'ютер зможе працювати з усіма M.2 SSD — вони повинні бути сумісні на рівні інтерфейсів. Слот M.2 системної плати може підтримувати лише PCIe/NVMe SSD, лише SATA SSD або обидва інтерфейси накопичувачів. І якщо ви купили NVMe SSD для ПК, здатного працювати тільки з SATA-накопичувачами, то такий SSD не буде розпізнаний комп'ютером за жодних умов. Вирішити цю проблему можна лише купівлею нового сумісного накопичувача або заміною помилково придбаного. Чи це випадок? Просто перегляньте характеристики SSD та материнської плати на сайтах виробників.

Якщо жодні з виконаних нами маніпуляцій не допомогли, настав час перевірити контакти слота або шлейфу та роз'єм накопичувача на механічні пошкодження. Переконайтеся, що SSD надійно підключений до материнської плати, а у разі відсутності будь-яких видимих ​​пошкоджень спробуйте встановити накопичувач в інший комп'ютер. Проблема збереглася? Значить, справа в самому SSD, і його час віднести назад до магазину або сервісного центру. Залишилась? Проблема з материнською платою — встановіть накопичувач в інший слот або замініть шлейф на робочий, що гарантовано.

Якщо SSD визначається в BIOS/UEFI

Якщо ви купили новий накопичувач, принесли його додому, встановили на комп'ютер, і він з'явився в BIOS/UEFI, а Windows не бачить SSD, проблема, швидше за все, пов'язана з необхідністю ініціалізувати та відформатувати накопичувач. Для цього зайдіть у «Панель управління» та запустіть утиліту «Керування дисками». Вона відразу виявить новий диск та запропонує його ініціалізувати. Проведіть ініціалізацію накопичувача, вибравши стиль розділів GPT.

Після завершення процедури накопичувач з'явиться у таблиці «Керування дисками». Вам залишиться відформатувати його у файловій системі NTFS, після чого SSD буде розпізнаний Windows і з'явиться у провіднику.

Коли йдеться про старий SSD, вже давно встановлений у комп'ютер, ми відразу можемо відкинути проблеми з ініціюванням та первинним форматуванням накопичувача. Це ж стосується й проблем із вичерпанням ресурсу SSD — у такому разі він просто перейде в режим read only, але продовжить визначатися системою.

Втім, дещо перевірити таки варто. Налаштування BIOS/UEFI мають звичку час від часу злітати. Тому зовсім не зайвим буде перевірити, чи режим роботи SSD в ньому виставлений.

Тепер нам залишається перевірити на пошкодження сам накопичувач, слот материнської плати та цілісність шлейфу (за його наявності). Але навіть якщо жодних проблем виявити не вдалося, обов'язково переставте накопичувач в інший слот та замініть шлейф на робочий. А якщо не допомогло і це, підключіть його до іншого комп'ютера. SSD визначився — отже, проблема таки у слоті материнської плати чи шлейфі. Ні — час купувати новий накопичувач.

Читайте також

Схожі повідомлення

Залишити коментар

* Використовуючи цю форму, ви погоджуєтеся на зберігання та обробку ваших даних на цьому веб-сайті.