Кіберспорт: що це таке і скільки заробляють кіберспортсмени?
Комп'ютери

Кіберспорт: що це таке і скільки заробляють кіберспортсмени?

Наш матеріал буде корисний для дорослої аудиторії, тому що юні користувачі самі чудово розуміють, що кіберспорт – це важка праця. І він цілком обґрунтовано прирівняний до Росії до офіційного виду спорту. Тут мало просто сидіти за комп'ютером і робити те, що хочеться. Кіберспортсмени по 8–10 годин наполегливо тренуються та втомлюються. Не лише фізично, а й морально. Поговоримо докладніше про це у форматі «питання-відповідь».

Зміст:

Кіберспорт — це насамперед змагальний напрямок відеоігор. Спортсмени змагаються або у командному заліку, або в індивідуальному. Також кіберспорт безпосередньо пов'язаний із турнірами та призовим фондом. Кожен учасник розраховує зайняти вище місце: з командою або поодинці, щоб отримати якомога більшу винагороду. Ще одна важлива умова – апріорі всі перебувають у рівних умовах. Немає жодної фори чи фактичних переваг за рахунок сторонніх факторів. Одна й та гра, одні й самі умови, абсолютно рівні шанси на перемогу. Все вирішує майстерність, продумана тактика, швидкість мислення та її гнучкість.

Кіберспорт: що це таке і скільки заробляють кіберспортсмени?

Не кожен, хто сидить годинником за комп'ютером, вважається таким. Потрібно суворо розділяти кіберспортсменів та любителів відеоігор. Останні просто займаються тим, що їм приносить задоволення. І приділяють цьому стільки часу, скільки вважають за потрібне. Кіберспортсмен – це професія, тому є жорсткий режим: тренування, сон, виступи на турнірах, переміщення місцями проведення змагань тощо. Також популярними сьогодні у кіберспорті стали заняття з психологами та фітнес-тренерами. Через те, що хлопці постійно грають в те саме протягом тривалого часу, вони ризикують дуже швидко «вигоріти». Саме тому кібеспортивні психологи сьогодні — дуже потрібний напрямок у психології.

Визначною якістю кіберспортсмена є швидкість його реакції — близько 0,15 сек. Майже вдвічі вище, ніж у простої людини.

  • По-перше, тому що тут реально можна заробити та отримувати гроші офіційно, сплачуючи податки.
  • По-друге, спортом вважається будь-який вид діяльності, організований за строго сформованими правилами, де люди змагаються і зіставляють свої навички. Не лише фізичні, а й інтелектуальні. З цих же причин шахи також зараховані до спорту.

Кібеспортивний поєдинок проходить за правилами. За цим слідкують дуже суворо. Гравець не може використовувати чити чи інші програми, які збільшують шанси на перемогу. Навіть якщо матч проводиться в онлайн-форматі, то сьогодні найчастіше на гравців спрямована вебкамера, а всі його дії пильно стежать адміністратори турніру.

Як кажуть здавна: «У здоровому тілі — здоровий дух». І ось якраз дух дуже важливий для будь-якого кіберспортсмена. Звісно, ​​шанс зламати ногу чи руку тут мінімальний — на відміну від футболу чи хокею. Однак є так звані «хворі місця» геймінгу на професійному рівні:

  • очі;
  • спина;
  • кисті рук.

Що стосується очей, то все зрозуміло: сидіти за комп'ютером годинником — це велике навантаження на зір. Спина ж страждає від того, що людина тривалий час перебуває в одному положенні. А кисті рук — це найбільш завантажена частина тіла у кіберспорті. Саме вони приймають на себе все фізичне навантаження під час матчу та тренувань.

Професійні гравці схильні до розвитку «тунельного синдрому». Це коли часто німіють пальці рук, самі кисті слабшають, може виникнути набряклість та безперервний біль кінцівок. Пов'язано це з тим, що за короткий проміжок часу відбуваються одні й самі рухи (кліки мишкою й одні й самі маніпуляції на клавіатурі). І так завжди.

Якщо вам згадалися посиденьки в комп'ютерних клубах, це, можна сказати, і є зародження кіберспорту. Не лише в РФ, а й у всьому пострадянському просторі. Можна сказати, що навіть з фінансової точки зору там теж були закладені перші цеглинки, адже ті, хто регулярно перемагав у Counter Strike або Dota, ніколи не платили за гру зі своїх кишень. Ці комп'ютерні клуби зробили величезний внесок у розвиток кіберспорту в Росії, оскільки саме там проводилися перші локальні турніри з реальним призовим фондом. У 2000 році в РФ була створена «Федерація комп'ютерного спорту», яка стежила за цим напрямком і влаштовувала змагання. Але, чесно сказати, робилося це не дуже помітно. По-справжньому кіберспорт у РФ вдихнув життя у 2016 році, коли його визнали на державному рівні як офіційний вид спорту. У 2017 році було організовано «Кубок Росії» за кількома напрямками:

У кожному з яких призові фонди налічували 7 млн. рублів. Федерація кіберспорту сьогодні активно проводить турніри та залучає «свіжу кров» у цей спортивний напрямок. Також вони займаються навчанням суддів та тренерів з різних дисциплін. У 2022 році в Росії було затверджено план розвитку та підготовки кіберспортсменів, де сказано, що 25–40% активності на тренуваннях має бути спрямоване на розвиток фізичної форми. Це робиться як для тілесного здоров'я самих гравців, так і для того, щоб вони подавали гарний приклад молодому поколінню. Кіберспортсмени мають величезний авторитет у своїх шанувальників — вони просто зобов'язані випромінювати здорове посилання.

  • Технічні симулятори. Аналог керування автомобільним чи авіаційним транспортом. Спортсмен від першої особи керує технікою та бере участь у перегонах.
  • Спортивні симулятори. Імітація інших видів спорту: таких як футбол, хокей, баскетбол, змішані єдиноборства тощо.
  • Мультиплеєрна арена. Рідна стихія таких гігантів, як Dota 2 та League of Legends. Спортсмен бере під контроль одного персонажа на вибір та керує ним протягом усього матчу. Це командна гра — тут треба раніше за своїх суперників знищити їхню головну будову.
  • Тактичні шутери. Гравець керує персонажем чи технікою, а головною метою є знищення команди суперника. Або захоплення об'єкта, але це завжди супроводжується лобовими зіткненнями з протиборчою стороною. Популярними представниками тактичних шутерів сьогодні є CS 2, PUBG Battlegrounds, Overwatch 2 та World of Tanks.
  • Файтинги. Змагальні відеоігри про рукопашні битви, в яких головним завданням спортсмена є вибити «смужку» здоров'я суперника. Але жодного відношення до спортивних симуляторів файтинг не має.
  • Головоломки. У цьому напрямі головною якістю спортсмена можна назвати швидкість мислення. Потрібно дуже швидко підлаштовуватися під умови, що виникають і раціонально використовувати наявні ресурси. Карткова «настілка» Hearthstone — мабуть, найпопулярніший представник цієї дисципліни.
  • Стратегії. Головна умова – битва відбувається у реальному часі. Жодних почергових ходів. Ця дисципліна вимагає швидкісного мислення, розвинену моторику рук та терпіння. Кожен із гравців управляє цілою групою юнітів (часто навіть десятками персонажів), будує базу та атакує будівлі противника. Стратегія полягає в тому, щоб зламати економіку суперника та розбити його місто.

Ось ми й підібралися до найцікавішого. Дізнавшись ці суми, багато хто відразу ж думає: «що роблять у кіберспорті такого, що їм платять такі величезні гроші?». По-перше, трансляції з кіберспортивних змагань дивляться мільйони людей у ​​прямому ефірі — глядачі з усього світу. А реклама під час проведення найпопулярніших турнірів коштує дуже дорого. По-друге, спонсорство. Призові фонди великих та значних змагань – це мільйони доларів. Зарплата гравця залежить від обраної гри та рівня його навичок. Найбільше одержують кіберспортсмени League of Legends.

Середня місячна зарплата:

  • Dota 2 — до 1 млн рублів;
  • Counter Strike 2 — до 2,5 млн рублів;
  • League of Legends — до 6,5 млн рублів.

У інших іграх зарплати гравців рідко перевищують суму 150 000 рублів. Все тому що в Dota 2, LoL і CS регулярно проводяться великі турніри з величезними призами. І взагалі ці 3 гри сьогодні найвидовищніші.

Кіберспорт: що це таке і скільки заробляють кіберспортсмени?

Скільки заробляють топ-зірки кіберспорту на місяць:

  • Dota 2 — близько 9 млн рублів;
  • Counter Strike 2 – близько 5 млн рублів;
  • League of Legends — до 20 млн рублів.

Як бачите, зарплати справді великі. Коли певна команда виграє $5 млн доларів у турнірі, це не означає, що кожному з гравців дістанеться по $1 млн. Вони, звичайно ж, можуть розраховувати на значні бонуси, але щомісячну оплату вони отримують згідно з контрактом.

Якщо традиційні види спортивних змагань десятиліттями залишаються незмінними, то кіберспорті все змінюється буквально щорічно. Якщо сьогодні League of Legends — найпопулярніша дисципліна, це не означає, що вона залишиться такою і наступного року. Розробники постійно вносять зміни до гри, щоб утримати і гравців, і глядачів. Змінюються розстановки сил героїв, доповнюються ігрові механіки, оновлюються предмети та прикраси для зброї та персонажів. Причому будь-яка така зміна має бути збалансованою — вибір певного героя не повинен визначати результат поєдинку. До того ж, будь-яка з ігор належить видавцеві, який у будь-який момент може відмовитись від підтримки продукту та заборонити проводити по ній турніри. Так, наприклад, у 2018 році компанія Blizzard надійшла з Heroes of the Strorm — сотні гравців опинилися без роботи. Саме через таку нестабільність ми вважаємо, що кіберспорт не зможе обійти традиційні види спорту.

Сподіваємося, тепер ви з'ясували кіберспорт, що це за вид спорту. Якщо залишилися питання, то пишіть їх у коментарях – ми обов'язково відповімо.


Більше корисних матеріалів – на нашому сайті:

Схожі повідомлення

Залишити коментар

* Використовуючи цю форму, ви погоджуєтеся на зберігання та обробку ваших даних на цьому веб-сайті.