Бензинова садова техніка не надто примхлива і рідко ламається, якщо правильно її використовувати та проводити своєчасне обслуговування. Але найчастіше ніхто не слідує порадам виробника і працює «до талого» — поки щось саме не вийде з ладу і не вимагатиме заміни.
Зазвичай власники пам'ятають про необхідність змішувати бензин із олією, але фільтри та інші елементи міняти забувають. У тому числі ігнорують стан свічки запалювання, а також налаштування карбюратора – системи, яка готує паливну суміш та подає її до циліндрів. Якщо пропорції палива та повітря будуть неправильними, двигун почне працювати погано або взагалі не заведеться.
Звідси випливає найпоширеніша несправність тримера — не заводиться чи заводиться і одразу глухне. На щастя, садовий інструмент із бензиновим двигуном влаштований дуже просто, тому вирішити більшість проблем можна своїми руками і не відходячи від роботи.
Якщо бензиновий триммер відмовляється заводитися, причини можуть бути різні:
- Відсутнє паливо
- Проблеми зі свічкою
- Засмічений повітряний фільтр
- Засмічений паливний фільтр або шланг
- Несправний карбюратор
- Проблеми в електриці
- Проблема з компресією
Перед початком експлуатації потрібно перевіряти наявність палива в баку. Деякі тримери відмовляються працювати при невеликому залишку рідини в баку. Також, якщо там залитий старий бензин із минулого року, його треба обов'язково замінити. Пальне втрачає свої властивості при тривалому зберіганні, особливо якщо воно змішане з олією. Як правильно готувати паливну суміш для бензинової коси розповіли у матеріалі.
Грубо кажучи, бензиновий мотор працює на «вибухах» — різких займаннях паливної суміші в циліндрах. Бензин згоряє і, перетворюючись на газ, сильно розширюється, змушуючи поршень рухатися. За займання в ДВЗ відповідає система запалювання — у триммерах та бензопилах це одна свічка. Вона видає іскру у потрібний момент і запалює пальне. Якщо іскри немає або вона слабка, паливо може не спалахувати або спалахувати неякісно. Це одна з причин, чому не заводиться тример бензиновий.
Свічка може вийти з ладу через великий час напрацювання або через неправильні умови експлуатації. Це відбувається не часто, тому краще не займатися реанімаційними процедурами і відразу купити нову. нагару, який знижує ефективність іскроутворення. Після очищення рекомендується відрегулювати зазор між електродами – у справних компонентах він. становить 06-07 мм.
Докладніше про те, що може статися зі свічкою написали тут.
Тример не заводиться, іскра є — отже, проблема не свічка. У такому разі варто шукати проблему у впускній системі. Насамперед необхідно перевірити стан повітряного фільтра. Він часто забивається пилом та брудом, а також вологою травою.
Якщо фільтр давно не проходив перевірку і дуже сильно забруднений, він може вплинути не тільки на якість роботи мотора, але і стати причиною проблем з запуском. за допомогою стисненого повітря. Деякі фільтри можна мити теплою водою з милом. необхідно замінити елемент на новий.
У деяких моделях фільтри трапляються і в паливній системі. Забитий паливний фільтр також порушуватиме якість утворення паливної суміші, тому його теж варто перевірити. Очищенню такі компоненти не підлягають, тому відразу змінюються на нові. Разом з цим не забудьте перевірити стан паливних шлангів – важливо переконатися у відсутності засмічень та тріщин, особливо на вигинах.
Карбюратор відповідає за змішування повітря та палива у необхідних пропорціях. Якщо цей вузол «помиляється» і приготує неправильну суміш, двигун працюватиме погано або зовсім перестане запускатися. Як правило, ламатися тут майже нема чому, особливо якщо карбюратор використовувався за призначенням. Тому найчастіше проблема вирішується налаштуванням.
Налаштування є регулюванням подачі палива на низьких і високих оборотах тримера, а також установкою холостого ходу. Докладно та зрозуміло про регулювання карбюратора розповіли тут.
Але, якщо тример на гарячу не заводиться, це може говорити про несправність деяких компонентів. Зазвичай, так проявляються проблеми з прокладками — під час роботи вони сильно нагріваються і починають пропускати повітря, що призводить до порушення сумішоутворення. У такому разі доведеться частково розібрати агрегат та провести техобслуговування.
Коли триммер не заводиться, свічка суха, але іскри немає, варто пошукати причину проводки. Спочатку необхідно перевірити контакти на кнопці запалювання та працездатність останньої. Проведіть зовнішній огляд та переконайтеся у відсутності пошкоджень та окислень, після чого продзвоніть вимикач мультиметром.
Потім перевірте стан котушки запалювання – магнето. Для цього знадобиться тестер, за допомогою якого необхідно виміряти опір котушки. У справному стані показники первинної обмотки повинні перевищувати 2 Ом, а вторинної — 4–6 кОм. Іноді для правильної роботи двигуна потрібно відрегулювати положення котушки. Якщо ви сумніваєтеся у своїх діях, краще зверніться до майстерні.
Причиною того, що триммер не заводиться на холодну, може бути зношування ШПГ — шатунно-поршневої групи. З часом поршня, кільця та стінки циліндрів стираються, що призводить до збільшення зазорів та зниження компресії. Через це двигун може перестати заводитися на холодну. Вирішується заміною зношених деталей чи двигуна цілком.
Всіх перерахованих проблем можна уникнути, якщо замінити бензиновий триммер більш сучасним рішенням, яке використовує в роботі акумулятор. Такий інструмент поки що коштує дорожче своїх мережевих версій, але виявляється набагато зручнішим як дротяних, так і бензинових моделей. Акумуляторні тримери працюють тихіше і не вимагають метушні з бензином. Якщо мати в запасі пару додаткових батарей, то з такою косою можна працювати далеко від цивілізації.
Ще корисне: