Як перевірити болгарку — що робити, якщо перестала вмикатися УШМ
Техніка

Як перевірити болгарку — що робити, якщо перестала вмикатися УШМ

Кутова шліфувальна машина призначена для виконання різних робіт по металу, але також непогано справляється з деревом та іншими матеріалами в залежності від обладнання. За допомогою «болгарки» можна не лише різати, а й зачищати, шліфувати та заточувати… Словом, це ще один універсальний інструмент в арсеналі після шуруповерта.

Тож раптовий вихід УШМ з ладу явно не потішить будь-якого майстра. А трапляються поломки, на жаль, нерідко, бо найчастіше на болгарку лягає велике навантаження. На щастя деякі проблеми можна виправити самостійно. Нижче ділимося рекомендаціями, які допоможуть з'ясувати причину поломки та, можливо, відремонтувати інструмент без допомоги сервісного центру. Також розповімо, як перевірити болгарку мультиметром.


УВАГА!

Під час роботи з електрикою дотримуйтесь заходів безпеки. Якщо не впевнені у своїх діях, краще довірте діагностику інструмента фахівцю.

Перший крок при діагностиці електроніки, що не працює, — перевірка кабелю живлення та вилки. Дуже часто несправність полягає у пошкодженому дроті. Зазвичай він перетирається у місці входу в корпус УШМ або випадково ушкоджується під час роботи диском. Огляньте кабель на наявність перегинів, зламів та пошкоджень. Також переконайтеся в цілісності контактів вилки та відсутності окиснення.

Можливо, проблема криється у клавіші, яка керує двигуном. Перевірити кнопку можна за допомогою мультиметра. Переключіть вимірювальний прилад у режим продзвону контактів і прикладіть щупи до виводів кнопки. Клацніть тумблером — якщо кнопка справна, в одному з положень мультиметр подасть звуковий сигнал. Це означає, що кнопка гаразд.

Як перевірити болгарку — що робити, якщо перестала вмикатися УШМ

Якщо контакти не замикаються або не розмикаються, варто знайти новий перемикач або спробувати відновити цей перемикач. Можна спробувати розібрати кнопку та очистити контакти від бруду та окислень. Можливо, вона просто заїдає через стружки, що потрапила туди.

Більшість електроінструменту все ще працює на щіткових двигунах. Це мотори, в яких напруга на якір подається через вугільні щітки — пружні контакти з графіту. Згодом вони стираються і вимагають заміни, тому їх знос цілком можна назвати ще однією можливою несправністю болгарки.

Як перевірити болгарку — що робити, якщо перестала вмикатися УШМ

Як правило, щітки вимагають заміни, якщо стали коротшими 5 мм — у такому разі вони не забезпечують нормальний рівень напруги і навіть можуть заклинювати якір. Купити нові можна у магазині електроінструменту чи в інтернеті.

Деякі електричні інструменти оснащуються конденсаторами, які згладжують пускові струми та оберігають обмотку двигуна. Якщо болгарка не вмикається або вмикається і вимикається за кілька секунд, можливо, пусковий конденсатор вийшов з ладу. Його можна замінити на новий, підібравши точною такою ж чи аналогічною за номіналом.

Як перевірити болгарку — що робити, якщо перестала вмикатися УШМ

Перевірити конденсатор можна за допомогою спеціального приладу, який вимірює ємність. Також підійде мультиметр: як мінімум у режимі виміру опору ви можете перевірити, чи немає всередині короткого замикання чи урвища. із підтримкою відповідного режиму. Перед перевіркою не забудьте розрядити компонент, закоротивши його висновки через опір.

Якщо зі щітками та конденсаторами все гаразд, а болгарка все одно не працює, можливо, проблема ховається глибше. Наприклад, причиною несправності може бути пошкоджена обмотка. Її також можна перевірити мультиметром. Але перед тим як перевірити обмотку болгарки, необхідно переконатися у відсутності забруднень у колекторі двигуна. Також потрібно перевірити, чи не заклинило ротор – для цього просто прокрутіть його за вал. Якщо він прокручується без суттєвого зусилля, то все гаразд.

Після огляду можна перейти до перевірки електричної частини двигуна. Для цього знадобиться мультиметр – переключіть його в режим вимірювання опору в межах 200 Ом.

Як перевірити якір болгарки Це рухлива частина двигуна, яка обертається і створює момент, що крутить, необхідний для роботи інструменту. Якір складається з валу та обмотки з мідного дроту. З валом навряд чи щось трапиться, а ось обмотка страждає дуже часто. Щоб переконатися у її цілісності, достатньо виміряти опір.

Як перевірити болгарку — що робити, якщо перестала вмикатися УШМ

Встановіть щупи приладу на ламелі – мідні контактні майданчики, які стикаються зі щітками. Таким чином, необхідно «продзвонити» всі контакти поспіль — різниця опорів між ними не повинна перевищувати 0,1 Ом. Якщо показання відрізняються, мабуть, з обмоткою щось негаразд. Якщо мультиметр показує одиницю чи нуль, це говорить про можливий обрив ланцюга.

Як перевірити статор болгарки Статор — це нерухома частина двигуна, яка створює магнітне поле навколо якоря та змушує його обертатися. У статора також є мідна обмотка, яка може пошкодитися через перегрівання або заклинювання двигуна. Перевіряється аналогічно за допомогою мультиметра. Тут достатньо продзвонити всі наявні пари і порівняти показники — вони не повинні відрізнятися більш ніж на 0,1 Ом. Якщо омметр показує нескінченність, в обмотці швидше за все обрив.

Як перевірити болгарку — що робити, якщо перестала вмикатися УШМ

Як перевірити ротор болгарки Ротор — це той самий якір. Спосіб перевірки ідентичний — продзвонюємо ламелі.

Вимагати ремонту може не лише електрична частина УШМ, а й механічна. Так як болгарка зазнає постійних навантажень, у тому числі ударних, під час роботи активно зношуються підшипники та редуктор.

Як перевірити болгарку — що робити, якщо перестала вмикатися УШМ

Підшипники. Стан підшипників можна визначити, обертаючи шпиндель пристрою. Для цього достатньо покрутити диск під час обертання не повинно бути сторонніх шумів, скрегота і скрипу. Також вал повинен прокручуватися без закусування. Інакше варто розібрати інструмент та перевірити підшипники на валу.


Як перевірити болгарку — що робити, якщо перестала вмикатися УШМ

Редуктор. Нерідко з ладу виходить редуктор чи конічна пара — свого роду коробка УШМ. Цей вузол передає момент, що крутить, від двигуна до оснащення і теж піддається сильному зносу. Наприклад, можуть сточуватися шестерні, які потім викликають вібрацію та підвищений шум. Сильно зношені деталі редуктора можуть призвести до заклинювання шпинделя. Варто розібрати його та замінити зіпсовані шестерні. Якщо редуктор нерозбірний, доведеться міняти блок цілком, але таке рідко буває.


Порада

Іноді підвищений шум може виникати через відсутність мастила в механічній частині. Можна видалити залишки старого мастила та додати нове. Проблему із заклинюванням це, звичайно, не вирішить, але шум та скрип може виправити.

Якщо після всіх перевірок проблема не вирішилася, можливо інструменту потрібна професійна діагностика в сервісному центрі. Буває й таке, що техніка не підлягає ремонту – у такому разі приготуйтеся до покупки нового обладнання.

Ще корисне:

Схожі повідомлення

Залишити коментар

* Використовуючи цю форму, ви погоджуєтеся на зберігання та обробку ваших даних на цьому веб-сайті.