Теоретично весь необхідний інструмент є у штатному комплекті автомобіля. Але якщо йдеться не про термінову заміну проколотого колеса на запаску, а про щорічну зміну комплекту, є привід спростити собі завдання за рахунок прогресивнішого обладнання. Наприклад такого.
Штатні домкрати автомобілів не відрізняються надійністю. Це і зрозуміло: практично вони призначені для того, щоб змінити проколоте колесо на запасне. Якщо ви двічі на рік встановлюєте сезонні комплекти, краще взяти зручнішу у використанні модель. Крім механічних, є ще й гідравлічні з електроприводом. Пневматика не підійде, оскільки для неї потрібне стиснене повітря.
Як працюють гідравлічні «моторизовані» домкрати? Наприклад, Greenworks G24JACK використовує енергію стандартної 24-вольтової батареї Greenworks. Висувний шток має телескопічну конструкцію. Якщо висунуто лише одну його частину, вантажопідйомність пристрою становить 1,5 тонни, якщо обидві — 1,1. Тут треба пам'ятати, що завдання домкрата — не підняти весь автомобіль (як витяг на сервісі), а лише вивісити потрібне колесо. Так що пристрій без проблем здолає навіть важкий 3-тонний позашляховик.
Шток має автоматичне блокування, тому не може опуститися довільно. Максимальна висота підйому – 445 мм.
Звичайно, немає сенсу купувати гайковерт для відкручування колісних болтів чи гайок. Не так часто у звичайному житті доводиться крутити болти. Але якщо у вас досі немає шуруповерта, можна купити комплект одразу із двох пристроїв. Для них вдасться використати один акумулятор, що скоротить загальні витрати. Потрібно тільки переконатися, що в комплекті є головки (зазвичай «на 19» або «на 21»). Ще один важливий момент — не перестаратися з моментом затягування, інакше відвернути гайку буде складно.
Після встановлення коліс потрібно перевірити тиск у них. В принципі згодиться будь-який компресор, але ми знайшли цікаву модель, в якій він поєднаний із пусковим пристроєм. FORTLUFT JS002 — не єдине таке, але переважно пропонують «ноунейми».
Характеристики пристрою банальні: AGM-батарея ємністю 10 000 мАг, система блокування на випадок помилок підключення, комплект перехідників для накачування м'ячів і надувних іграшок. Всі аксесуари упаковуються в м'який кофр, так що не валятимуться окремо.
Деякі автомобілі середнього класу та майже все більш високі мають штатну систему контролю тиску у шинах TPMS. Якщо в одному з коліс тиск падає, то на панелі приладів (або на екрані) запалюється відповідний знак. Такі системи є у вигляді окремого пристрою для дооснащення автомобілів. Коштують не дуже дорого – від 3 до 5 тис. рублів. Датчики встановлюються замість звичайних захисних ковпачків на ніпелі. Працюють на батарейках, які потрібно буде періодично міняти.
Інформація з датчиків надходить на блок з невеликим екраном – можна буде встановити його у будь-якому місці салону. Деякі моделі датчиків сумісні з відеореєстраторами того ж бренду, наприклад, 70mai External TPMS Sensor. Але якщо ви надумаєте змінити реєстратор, доведеться змінювати і датчики, так що краще вибрати універсальний пристрій.
Буває так, що протектор зимової гуми ще не зношений, але не всі шпильки збереглися. Особливо часто страждає гума на передній осі. Ефективність гальмування ділянок із шипами і без буде різною. Хоча сучасна електроніка не дасть розвинутися занесення, хорошого в цьому все одно нічого немає.
Але шипи можна вставити в гнізда, що вже є. Пристрої, які дозволяють це зробити, називають дошипувальниками. Знадобиться ще й шуруповерт, щоб повернути шип у гніздо. Чесно кажучи, ми не маємо досвіду використання дошипувальників. Та й навряд чи ви знайдете саме такі шпильки, які вже встановлені у ваших шинах. Але якщо шина втратила дуже багато «кігтів», можна спробувати.
До речі, ще кілька корисних статей для автомобілістів на нашому сайті: