Двигуни внутрішнього згоряння для садової техніки бувають двох типів — двотактні та чотиритактні. Обидва варіанти зустрічаються в бензиновому інструменті, причому кожен має свої плюси і мінуси. Наприклад, чотиритактні двигуни працюють тихіше, мають екологічніший вихлоп і працюють на чистому бензині. Зате двотактні моделі виявляються потужнішими при менших габаритах, а ще менш вимогливими до якості обслуговування. Але за це доводиться платити ще гірше вихлопом, що пахне, підвищеним шумом і необхідністю змішувати бензин з маслом.
Двотактним ДВС потрібна деяка кількість олії в паливі — так влаштована система змащування двигуна. Перед тим як потрапити в камеру згоряння і спалахнути, суміш проходить через картер двигуна і попутно змащує його компоненти — шатун, колінвал, вкладиші, поршневу групу та стінки циліндра. У цьому теж є перевага – у таких моторах не потрібно міняти олію. Головне, забезпечити його правильною паливною сумішшю, що складається з пропорції бензину та спеціальної олії.
Скільки олії в бензин для бензопили потрібно налити, щоб техніка працювала правильно та довго прослужила? Розбираємось у нашому матеріалі.
Точні пропорції суміші можуть відрізнятися залежно від марки та моделі техніки. Тому перед розведенням бензину завжди краще звірятись з інструкцією з експлуатації до інструменту. Проте майже вся двотактна техніка працює на класичній паливній суміші – це 1:25 або 1:50. Підходить і те й інше, але для різних ситуацій. Порушення цих правил може призвести до виходу техніки з експлуатації.
Пропорції олії та бензину для бензопили залежать від його типу, а також стану двигуна. Зазвичай використовуються такі пропорції:
Для мінеральних масел — 1:25 (1 частина олії на 25 частин бензину). Для синтетичних масел — 1:50 (1 частина олії на 50 частин бензину).
Виникає резонне питання — з розрахунком на літр бензину, скільки олії для бензопили потрібно налити, щоб вийшло правильне співвідношення? Порахувати дуже легко — для цього потрібно розділити 1000 мл на 50 або 25. У результаті виходить, що для суміші на базі мінеральної олії в бензин потрібно залити 40 мл мастила, а для суміші на базі синтетичного масла — всього 20 мл.
Найчастіше використовується співвідношення 1:50, оскільки рекомендовані виробниками олії зазвичай є синтетичними. Вони більш якісні та ефективні, тому їх можна розводити у менших кількостях. Проте 1:25 теж може використовуватися з синтетикою, але тільки на обкатці — відразу після покупки інструменту, коли всі деталі та вузли двигуна потребують притирання. У цей період підвищена концентрація мастила буде не зайвою. Але довго працювати на суміші 1:25 не варто — достатньо «викатати» в такому режимі 1-2 баки. Ідеальний варіант – переглянути пропорцію в документації до пристрою.
Змішування – процес нехитрий, але важливий. Головне тут не помилитись у пропорціях. Тому для розведення бензину не можна користуватися технікою «на око», а потрібно використовувати спеціальну мірну ємність або хоча б звичайну пластикову пляшку з поділками. Важливо пам'ятати, що бензин та олія повинні бути ретельно перемішані, щоб забезпечити рівномірний розподіл мастила по всьому об'єму палива.
І в жодному разі не намагайтеся змішати пальне та масло прямо в баку інструменту. Якщо масло погано розмішається, то потрапить у циліндри у чистому вигляді та може зіпсувати техніку. Прийде розбирати двигун і промивати.
Далі покрокова інструкція, як розводити масло з бензином для бензопили:
- Підготуйте необхідні інструменти та матеріали: мірну ємність, бензин, масло, лійку (з її допомогою зручніше заливати рідини у вузьку шийку).
- Налийте в мірну ємність необхідну кількість бензину.
- Додайте в бензин певну кількість олії — наприклад, 20 мл олії на 1 літр бензину.
- Ретельно перемішайте бензин та олію до отримання однорідної суміші.
- Перелийте готову суміш у паливний бак бензопили.
Не забувайте, що бензин та олія повинні бути свіжими та якісними. Не використовуйте прострочене чи забруднене паливо, а також готову суміш із минулого року. Бензин, змішаний з олією, схильний до швидкого окислення, тому намагайтеся виробляти його повністю і не залишати «на потім». Як мінімум, у такого пального знижується ефективність, як максимум — підвищується ймовірність утворення важких суспензій, які забивають паливопровід, карбюратор та двигун загалом.
Проте якийсь час зберігати паливну суміш можна. Робити це потрібно обов'язково у щільно закритій бензостійкій ємності без доступу кисню, а також у темному місці, куди не потрапляють прямі сонячні промені. Але навіть у таких умовах термін придатності суміші становить трохи більше 30 днів. В крайньому випадку її можна використовувати через 2 місяці, але пізніше точно не варто.
Якісна паливна суміш — запорука довгої та безпроблемної роботи бензинового двигуна. При правильному обслуговуванні двотактні ДВС можуть працювати без поломок по 500-600 мотогодин. Деякі бензопили здатні і на більше — наприклад, виробники професійних моделей обіцяють аж до 2500 мотогодин без поломок.
Ще корисне: