Днями президент Російської федерації підписав закон, згідно з яким з 1 вересня 2025 року можливість магазину подачі заявок Rastore, включаючи оплату через цю заявку, повинна бути забезпечена на гаджетах, що продаються в Росії. Для пристроїв Android це не проблема: операційна кімната не забороняє ставити третє програмне забезпечення, використовувати інші магазини. Але на iOS традиційно використовується лише один магазин — Appstore. Виявляється, при продажу це буде потрібно, щоб якось додати Растору? Ні, і ось чому.
1 Расор для технологій Apple ще не існує
Зрозуміло, що магазин був розроблений в основному для Android — близько 60% росіян використовують цю операційну. Магазин отримав «друге життя» з 2022 року, коли заявки наших розробників почали зникати з ігрового ринку. Але версії для iOS (за нашими даними) ще не існують, і це суто фізично незрозуміло, як Расор повинен працювати на iPhone.
2 Apple не потрібно
Компанія офіційно не діяла в Росії з 2022 року. Загалом, купертиністи іноді йдуть на компроміс: ми пам’ятаємо, що вони були практично змушені перейти на USB-C, а для жителів Європейського Союзу Apple окремо передбачав можливість альтернативних магазинів (знову, що підкоряють місцевих законів). Але чи буде виробник «Apple» зробити те ж саме для Росії? Навряд чи — принаймні, поки не повернуться на наш ринок.
3 Жодних штрафів не надається
Так, закон зобов’язаний передбачити можливість роботи Растора. Але санкцій за порушення ще немає. Тільки зазначається, що якщо користувач стикається з забороною на використання вітчизняного магазину, він може здати придбаний смартфон назад і повернути гроші. Однак значна частина користувачів iPhone навчилася робити добре без звичайного програмного забезпечення. Їм не потрібен Расор, і вони навряд чи матимуть бажання повернути свої нові iPhone. Вони не покарають продавців.
Що буде з наступними iPhone?
Існує кілька варіантів розвитку подій. Наприклад, новий iPhone може почати продаватися як підтримка — такий закон не застосовується. Можливо, продажі будуть доручені до сірого сектору, який загрожує відсутністю гарантії великих роздрібних торговців та вигодою податків державою. Нарешті, продавці можуть створити додаткові бар'єри для шанувальників, щоб використовувати iPhone та повернути їх назад. Скажімо, встановіть період досвіду на 1 місяць. Зрештою, алгоритм при проходженні смартфонів такий же, як при поверненні з будь -яким іншим дефектом. Це означає, що продавець повинен перевірити наявність проблеми перед поверненням, і йому потрібен час для цього.
До речі, у нас є стаття, де ми зібрали всю основну інформацію про iPhone 17, включаючи можливі характеристики.