Причини, чому я ненавиджу Google Chrome: високе споживання ресурсів
Фільми

6 причин, чому я ненавиджу Google Chrome і не користуюся ним — Лайфхакер

Востаннє я була постійним користувачем Chrome ще за часів Windows 7. Як і для багатьох у ті роки, для мене браузер від Google став ковтком свіжого повітря після повільного Internet Explorer та Firefox, інсталятор якого пропонував мені поставити весь блотвар світу та десяток адресних рядків. на додаток.

Але з того часу минуло понад 10 років, і рожевих окулярів більше немає. Є стійке відчуття, що поки інші браузери розвивалися і ставали кращими, розробники Chrome вважали, що й так добре вийшло. Я постаралася раціоналізувати причини, через які важко зітхаю, коли мені для якогось завдання доводиться використовувати саме Chrome.

1. Чорна діра для пам'яті та заряду

Чи низько це висить фрукт? Так. Чи є це причиною скарг на Chrome? Теж так. Браузер отримав погану славу за свою ненаситність до оперативної пам'яті, яка може мотивувати купити комп'ютер потужнішим не гірше за топові AAA-ігри. На автономності ноутбуків ненажерливість Chrome теж відбивається.

Паралельно в Safari відкрито вдвічі більше вкладок

Після більш ніж 10 років ігнорування ситуації Google нарешті намагається її виправити, впроваджуючи режим економії пам'яті, але для реалізації є великі питання.

Замість того, щоб заморожувати вкладки, до яких користувач давно не звертався, а потім знову робити їх активними при переході, Chrome повністю вивантажує їх з пам'яті, а після натискання знову відкриває посилання. Через це відео на YouTube запускається з початку, великі статті та обговорення теж. Подвійне лихо, якщо у сайту обмеження на кількість безкоштовних матеріалів на місяць. Можна заперечити, що реалізувати це по-іншому складно технічно, але в тому ж Microsoft Edge функція працює саме через заморожування.

По факту виходить, що Google не виправила причини ненажерливості браузера, а просто запропонувала всім користувачам пожертвувати комфортом заради можливості тримати відкритими ще хоч якусь програму, не віддаючи Chrome всі ресурси.

2. Примусова синхронізація

Браузер дуже хоче об'єднати всі облікові записи користувача (навіть якщо у нього Chrome є тільки на комп'ютері і синхронізації вкладок необхідності немає). Тому, як тільки входиш до облікового запису Google у будь-якому сервісі екосистеми — наприклад, щоб подивитися YouTube або перевірити пошту в Gmail, браузер автоматично та безопціонально підтягує обліковий запис не тільки до всіх інших сервісів, але й до самого браузера.

Я просто хотіла подивитися YouTube

При цьому браузер не запитує, чи ви хочете увійти в обліковий запис у Chrome, і не попереджає, що робить це за вас. Так, за промовчанням відбувається лише вхід до облікового запису, синхронізація не включається. Але за 6 років, що ця функція з якоїсь причини існує, виразного пояснення від Google, навіщо це потрібно, так і не було.

3. Реклама дорожча за користувачів

Загалом претензія плавно випливає із попередньої. Google дуже хочеться ідентифікувати користувача, щоб згодувати інформацію про нього рекламодавцям та заробити. І це поширюється як на пошукову систему, так і на браузер.

Якщо не змінити стандартні налаштування, Google збиратиме про вас приблизно всю інформацію, до якої тільки зможе дотягнутися: дані про переміщення, будь-які переваги, інтереси тощо.

Відношення Chrome до користувачів особливо добре видно на тлі інших браузерів, які впроваджують інструменти для захисту персональних даних та очищення рекламних трекерів.

4. Постійні марні оновлення

Google часто випускає проміжні оновлення, які нічого не додають та не покращують, а часом ще й ламають.

Чи не при кожному заході браузер радісно повідомляє, що оновився, і розповідає, що тепер дві іконки стали на 2 пікселі округлішими. Або взагалі плаче, що не зміг оновитися і йому треба допомогти. Було б набагато доречніше, якби список змін відображався тільки для великих номерних оновлень, а проміжна дрібниця без важливих нововведень не муляла очі користувачеві.

5. Повільне використання функций

Продовжуючи тему оновлень: так, їх багато, але водночас щось справді корисне з'являється рідко чи тестується роками. Тих вертикальних вкладок, які є майже в кожному браузері, в Chrome досі немає.

І мова часто навіть не про якісь технологічні фішки на кшталт ІІ (з цим якраз проблем немає: їх Google намагається вбудувати скрізь: від рядка введення коментаря до генератора фонових картинок), а про можливості, які просто роблять використання браузера більш комфортним. Наприклад, темний режим додали лише у 2021 році, а адекватний розділ завантажень, з яким кожна завантажена картинка не займає частину екрану, — лише 2023-го.

6. Розширення – це цирк

Як найпопулярніший браузер, Chrome цілком закономірно лідирує і за кількістю доступних розширень. Але разом зі свободою вибору та різноманітністю доступних опцій приходять і негативні наслідки:

  • У магазині розширень явно не вистачає модерації: перевірку проходить не лише марне сміття, а й шкідливі програми, які отримують мільйони завантажень, перш ніж їх встигають виявити.
  • Чим більше встановлено розширень, чим важче жити і так важкому браузеру.
  • Є стійке відчуття, що Google покладається на розширення замість того, щоб впроваджувати нові функції та налаштування в сам браузер. В цілому логічно: навіщо працювати над осудною організацією вкладок, якщо користувачі вже здалися і поставили відповідні розширення?

Також розробники Chrome першими вирішили відмовитися від підтримки Manifest V2 — стандарту розширень, на якому працює більшість адблок-сервісів, а також антивірусів та програм для батьківського контролю. Починаючи зі складання Chrome 127 (на момент публікації вона в беті, але наближається до стабільного релізу), підтримуватиметься тільки новий стандарт Manifest V3, API якого не забезпечує функціональність перелічених типів софту.

Google стверджує, що впровадження Manifest V3 покликане зробити розширення безпечнішими і енергоефективнішими. У цій заяві, втім, сумніваються експерти НКО «Фонд електронних рубежів» (EFF) та конкуренти Google. Так, Mozilla, Microsoft та інші розробники підтвердили, що не поспішають переходити на V3, доки це не стане обов'язковим для всіх браузерів на основі Chromium або не виявиться практично необхідним рішенням. Команда Brave взагалі підготувалася та вбудувала в браузер власний адблок Rust, а також пообіцяла підтримку розширень на Manifest V2 навіть після того, як від них відмовиться Chrome.

Все вищесказане – моя думка як користувача, який шукає комфортне та зручне середовище для веб-серфінгу. І це точно не Chrome. А як до браузера Google ставитеся ви?

Схожі повідомлення

Залишити коментар

* Використовуючи цю форму, ви погоджуєтеся на зберігання та обробку ваших даних на цьому веб-сайті.